POSTNAVET

Postnavet är en tjänst som tillhandahålls av Svenska Försäkringsfabriken som erbjuds till Försäkringsbolag och till er som fullmaktshavare för att hämta och lämna information med stöd av en fullmakt. Postnavet ser till att sättet att hämta ut information stöder de nya säkerhetsregler som gäller beträffande hantering av personuppgifter enligt direktiv från EU (GDPR).

Postnavet Privat är en tjänst som på ett säkert sätt hanterar digital post från företag till dig som privatperson. Postnavet Privat ser till att informationen hanteras i enlighet med de nya säkerhetsregler som gäller beträffande hantering av personuppgifter enligt direktiv från EU (GDPR). Det är ingen annan än du som har tillgång till den post som skickas till dig.

HUR FUNGERAR DET?

Postnavet

I Postnavet kan ni som fullmaktshavare ladda upp de fullmaktsförfrågningar ni har till en viss försäkringsgivare. När de mottar er förfrågan och behandlat den kommer ni att aviseras via mail att det finns ett svar i Postnavet för er att hämta. Ni kan sedan logga in i Postnavet och hämta efterfrågad information.

Postnavet Privat

Varje gång du får ett meddelande från ett företag får du en avisering via e-post eller sms som meddelar att du har ny post att läsa. På så sätt behöver du aldrig oroa dig att missa viktig post!

Du loggar enkelt in i Postnavet Privat med Mobilt BankID eller FrejaID. Om du inte har Mobilt BankID idag ber vi dig kontakta din bank.

TECKNA AVTAL FÖRETAG

För att kunna lämna förfrågningar och hämta svaren behöver ni som fullmaksthavare teckna avtal om Postnavet. Detta gör ni genom att trycka på knappen ”Teckna avtal” nedan.

KONTAKTA OSS

Har du frågor om Postnavet och om hur du skaffar Postnavet kan du ställa dessa till Postnavet på info@postnavet.se eller via telefon 090-349 56 30.